سئو

آموزش سئو

سئو

آموزش سئو

آموزش سئو در سئو ای دی یو

رضایت کاربر و رضایت موتور جستجو دو عاملی هستند که یک سایت را به موفقیت نزدیک می کنند.


سئو مهمترین عامل برای رسیدن به این هدف است. به عنوان مثال، فرض کنید یک سایت جذاب و کاربرپسند طراحی کرده اید که هیچ کاربری به آن مراجعه نمی کند، مانند ساخت یک فروشگاه مدرن و مجهز که هیچ کس نمی تواند از آنجا عبور کند! بنابراین برای رونق و پیشرفت سایت خود باید جامعه هدف را با آن آشنا کنید. سئو بهترین و موثرترین راه برای جذب مخاطب است.


با استفاده از آموزش سئو به راحتی می توانید فروشگاه سوت و کور خود را به مکانی برای رفت و آمد کاربران تبدیل کنید. این همان چیزی است که موتور جستجوی گوگل را خوشحال می کند و همچنین به سایت شما ارزش و اعتبار خاصی می بخشد.


بنابراین با آموزش سئو از 0 تا 100 کاربر و موتورهای جستجو می توانند شما را مشتاق بازدید از سایت خود کنند و این مهم ترین عاملی است که یک کسب و کار برای رونق و رشد به آن نیاز دارد.


در این مقاله می توانید به هر آنچه از یک دوره آموزشی جامع سئو انتظار دارید برسید و سپس برای رشد و رونق کسب و کارتان آستین ها را بالا بزنید!


ما سعی کرده ایم آموزش سئو را به زبان ساده و به معنای واقعی در این صفحه پیاده سازی کنیم تا بتوانید اطلاعات کامل و جامعی در مورد آموزش سئو به ساده ترین شکل بدست آورید و از آن برای بهبود رتبه وب سایت خود استفاده کنید. .


چرا سئو مهم است و باید آموزش سئو از هم اکنون شروع شود؟


اگر هنوز شک دارید که سئو مهم نیست و نمی تواند به کسب و کار شما کمک کند یا درآمد شما را افزایش دهد، پیشنهاد می کنم این ویدیو را تماشا کنید تا با جریان و بحث سئو آشنا شوید.


همانطور که می گویند، سئو برای کسب و کارها در سال 2022 مهم تر از شب است.


سئو چیست؟ مقدمه ای بر پیشرفت

اپلیکیشن های سئو


سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو است و مجموعه ای از اقدامات است که می توانید با استفاده از آن ها وب سایت خود را به صفحه اول گوگل بر روی کلمات کلیدی مورد نظر خود برسانید. در این مقاله به طور کلی در مورد آموزش سئو برای شما صحبت خواهیم کرد.


سئو منبع درآمد آینده است.


با آموزش سئو می توانید طبق شرایط ایجاد شده توسط کرونا به راحتی کسب درآمد کنید. زیرا با ظهور ویروس کرونا، دنیای دیجیتال به طور تصاعدی رشد کرده است و اکثر کسب و کارها متوجه شده اند که باید آنلاین شوند.


در حال حاضر، فقط داشتن یک سایت کافی نیست، کسی که پول بیشتری می خواهد و می خواهد سهم بازار خود را به دست آورد، بهترین گزینه سئو است.


با یادگیری سئو می توانید به راحتی هر سایتی را به صفحه اول گوگل بیاورید و به آن کسب و کار کمک کنید تا نتایج شما را چندین برابر کند.


پخش کننده صدا


00:00

00:00


از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

آیا همه سایت ها و کسب و کارها به آموزش سئو نیاز دارند؟

آموزش سئو، نیاز همه کسب و کارها


افزایش فروش و افزایش مشتریان مهم ترین مسائلی است که صاحبان مشاغل همواره به آن توجه دارند. این را با یک مثال واضح تر توضیح خواهیم داد.


فرض کنید دو فروشگاه یک محصول را می فروشند، به نظر شما مصرف کنندگان یا مشتریان کدام فروشگاه را برای خرید انتخاب می کنند؟ بدون شک سایت هایی که در جستجوی گوگل رتبه بهتری دارند از نظر مشتری اعتبار و ارزش بیشتری دارند.


بنابراین با آموزش مقدماتی پیشرفته سئو، علاوه بر جذب مشتری، اعتبار و ارزش کسب و کار شما نیز افزایش می یابد و مردم بیشتر به سایت شما اعتماد می کنند.


واضح است که تمامی سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی به سئو نیاز دارند.


شاید سوال بهتر این باشد که آیا صاحبان مشاغل باید سئو را به تنهایی یاد بگیرند یا باید آن را به سئو بسپارند؟


برای پاسخ به این سوال باید گفت که هیچکس مثل شما با سایت و کسب و کار شما همدردی نمی کند، پس بهتر است دست به کار شوید و با گذراندن دوره آموزشی جامع سئو، بهترین راهکارها برای موفقیت و پیشرفت سایت و کسب و کار را ارائه دهید. و کار شما


مهمترین بخش سئو

مهمترین بخش آموزش سئو


• الگوریتم گوگل

• سئو فنی

• در صفحه SEO

• سئوی خارج از صفحه

کنسول جستجو


مهمترین الگوریتم گوگل

مهمترین الگوریتم گوگل در آموزش سئو


وقتی موضوعی را در گوگل جستجو می کنید، مرتبط ترین مقالات بر اساس جستجوی شما در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شوند. برای نشان دادن بهترین و مرتبط ترین نتایج، گوگل الگوریتم های مختلفی را برای این موضوع ایجاد کرده است.


الگوریتم به طور مداوم به روز می شود و تغییرات مختلفی در آن ایجاد می شود تا کاربر بتواند در سریع ترین زمان ممکن به موضوع مورد نظر خود برسد. الگوریتم ها موقعیت و رتبه سایت شما را در نتایج گوگل تعیین می کنند.


بنابراین، با یادگیری تمرینات سئو از 0 تا 100، می‌توانید از تکنیک‌های مختلف برای تحت تأثیر قرار دادن الگوریتم گوگل استفاده کنید و به رتبه‌ها و رتبه‌های خوبی در جستجو برسید.


الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا


اگر محتوای سایت مانند عکس، مقاله، فیلم و غیره از سایت دیگری کپی شده باشد، الگوریتم پاندا این اطلاعات را به موتور جستجوی گوگل گزارش می دهد. گوگل همچنین هرگز در نتایج اصلی خود ظاهر نمی شود تا سایت هایی را که دائماً محتوا را از جاهای دیگر کپی می کنند مسدود کند.


الگوریتم پاندا از سال 2011 برای جلوگیری از کپی استفاده می شود و از آن زمان بازار کار برای تولید محتوا بسیار داغ شده است. بنابراین برای کسب موقعیت خوب در نتایج گوگل، متن، عکس و هر چیز دیگری را از سایت های دیگر کپی نکنید.


الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن


الگوریتم پنگوئن یکی دیگر از الگوریتم های مهم گوگل است که از آوریل 2012 به عنوان یکی از الگوریتم های گوگل معرفی شده است.این الگوریتم بر روی لینک سایت و بک لینک تمرکز دارد.


اگر با بک لینک ها آشنایی ندارید، در زیر به طور کامل آنها را توضیح خواهیم داد. گوگل برای بک لینک های قوی ارزش قائل است و اگر از بک لینک های خوب استفاده کنید، شانس شما برای بهبود رتبه شما در نتایج گوگل بسیار افزایش می یابد.علاوه بر بک لینک های خوب، بک لینک های مخرب نیز وجود دارند که می توانند تاثیر منفی بر رتبه و رتبه سایت داشته باشند که در آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته نیز با آن ها آشنا خواهید شد.


الگوریتم برت

گوگل برت


وقتی می خواهید موضوعی را در گوگل جستجو کنید، از زبان رسمی یا روزمره استفاده می کنید؟ در زندگی روزمره ما، همه مکالمات ما مکالمه هستند، بنابراین گوگل الگوریتم برت را ایجاد کرده است تا بتواند راحت تر با انسان ها ارتباط برقرار کند.


بنابراین، این الگوریتم درک زبان انسان را برای گوگل آسان تر می کند و در تجزیه و تحلیل پرس و جوهای کاربران با دقت بیشتری می کند. به همین دلیل، گوگل از الگوریتم برت برای نشان دادن نتایج دقیق به شما استفاده می کند. توجه به این الگوریتم یکی دیگر از مواردی است که در آموزش سئو 0 تا 100 باید با آن آشنا باشید.


الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار


قبل از اجرای الگوریتم مرغ مگس خوار، از سایت هایی با کلمات کلیدی خوب برای کسب رتبه های خوب در نتایج گوگل استفاده می شد.


این امر کیفیت مقالات منتشر شده در سایت را به شدت کاهش می دهد و کاربران تقریباً نمی توانند مقالات با کیفیت را پیدا کنند و حتی سایت هایی که به کیفیت محتوای خود اهمیت می دهند هرگز نتایج خوبی در گوگل کسب نمی کنند.


مرغ مگس خوار سر کار می آیند تا وضعیت را کاملاً معکوس کنند. سایت هایی که از تعداد زیادی کلمات کلیدی استفاده می کنند اکنون توسط گوگل جریمه می شوند و رتبه آنها کاهش می یابد. از طرف دیگر، سایت هایی با کیفیت مقاله خوب به رتبه های خوبی در جستجوهای گوگل می رسند.


بنابراین می توان گفت امروزه تولید محتوا و سئو برای افزایش رتبه یک وب سایت بسیار مورد نیاز است. در تمرین زیر، اساس آموزش سئو پیشرفته، نحوه انتشار محتوای با کیفیت و مبتنی بر سئو بر اساس الگوریتم گوگل را توضیح خواهیم داد.


الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر


توجه به کلمات کلیدی و تولید محتوای سئو به طور کامل از زمانی که الگوریتم کبوتر پا به دنیای الگوریتم های گوگل گذاشت محبوبیت پیدا کرد. این الگوریتم وقتی کاربران کلمه ای را جستجو می کنند، کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوع را در سایت شما پیدا می کند و در صورت وجود چنین کلمه ای به گوگل اطلاع می دهد.


گوگل همچنین به دلیل وجود کلمات کلیدی مهم و پرکاربرد در سایت شما، جایگاه شما را در نتایج شما بهبود می بخشد.


الگوریتم گورخر

الگوریتم گورخر


این الگوریتم ساختار تمامی سایت های فعال در زمینه تجارت الکترونیک را بررسی می کند و سایت های بی کیفیتی که سایت های بی ارزش محسوب می شوند را از نتایج گوگل حذف می کند.


دلیل آن جلوگیری از سوء استفاده و کلاهبرداری از برخی وب سایت ها است. بنابراین باید پس از گذراندن دوره جامع آموزش سئو به نکاتی توجه کنید که هرگز در دام این الگوریتم بی رحم نیفتید. یکی از این موارد این است که سایت شما دارای نمادهای الکترونیکی است.


توجه به تجربه کاربری و رابط کاربری یکی دیگر از موضوعات مهم از دیدگاه الگوریتم های خر است. به طور کلی بهترین کاری که می توانید برای مقابله با این الگوریتم انجام دهید این است که مشتریان را راضی نگه دارید. هرچه مشتری راضی تر باشد، الگوریتم الاغ از شما راضی تر است!


الگوریتم Index First Mobaile

الگوریتم شاخص همراه اول


در سال‌های اخیر، همه ما برای تماشای سایت‌ها به سراغ لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های خود رفته‌ایم، و بسیار بعید است که سایتی را از طریق تلفن باز کنیم. اما در حال حاضر، سایت ها با مشکلاتی روبرو هستند و این نمایش ضعیف آنها در تلفن های همراه است. برای حل این مشکل، گوگل الگوریتم First Mobaile Index را معرفی کرد. به طوری که وب سایت ها باید سایت خود را برای کاربران موبایل نیز طراحی کنند تا افراد هنگام بازدید از آنها با مشکل مواجه نشوند.


به طور کلی ریسپانسیو بودن سایت یکی از مهم ترین عواملی است که تمامی سئوکاران باید با آن آشنا باشند و برای طراحی ریسپانسیو با طراحان سایت ارتباط برقرار کنند.


چگونه در صفحات نتایج گوگل شماره یک باشیم؟

برای اینکه در صفحه نتایج گوگل شماره یک شوید، باید سه مرحله را کاملاً هدفمند و حرفه ای انجام دهید و آنها را به صورت رو در رو اجرا کنید.


سئو فنی

در صفحات سئو

سئو کردن صفحه

در ادامه این صفحه به شرح کامل هر سه مورد می پردازیم.


تکنیک های سئو چیست و شامل چه مواردی می شود؟

به تمام اقدامات انجام شده برای تسهیل پیمایش موتورهای جستجو و خزنده ها در یک سایت اشاره دارد. این بخش بیشتر در مورد توسعه دهندگان و کدنویسان سایت است که باید آنها را دنبال کنند. البته هر سئویی باید اطلاعات لازم را در مورد هر قسمت داشته باشد تا بتواند با تیم توسعه سایت ارتباط برقرار کند و دچار چنین مشکلاتی نشود. در ادامه در مورد تکنیک های سئو صحبت خواهیم کرد.


سئو و مزایای آن

سئو و مزایای آن


بسیاری از سایت ها تمامی الزامات تولید محتوا و لینک سازی را رعایت کرده اند، اما همچنان مورد پسند گوگل نیستند و در بین رقبا رتبه خوبی ندارند. یکی از مهمترین فاکتورهایی که در این مورد باید تحلیل کنید سئو فنی است.


به طور کلی می توان گفت که در سئو تکنیکال، ما زیربنای نتیجه گرفتن از سئو داخلی و خارجی را می سازیم. سئو به مسائل فنی سایت، کد برنامه نویسی، ربات ها و به طور کلی مشکلات موتورهای جستجو می پردازد.


امروزه سرعت سایت یکی از مهمترین فاکتورهای کسب رتبه از گوگل است که برای بهبود آن باید قوانین سئو و استانداردهای فنی را رعایت کنیم. بنابراین در دوره آموزش سئو از 0 تا 100 با این مبحث آشنا می شوید.


افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت


سرعت وب سایت اگر مهم ترین موضوع در زمینه سئو نباشد قطعا یکی از مهمترین مسائل در حال حاضر است.


آمازون اعلام کرده است که هر 100 میلی ثانیه در بارگذاری یک سایت، فروش فروشگاه را یک درصد کاهش می دهد. حتماً بارها برای شما پیش آمده است که برای خواندن مقالات و خواندن سریعتر مطالب بارگذاری شده سایت، تب های مختلف مرورگر را می خوانید.


بنابراین سرعت پایین سایت نه تنها موقعیت شما را در گوگل متزلزل می کند بلکه می تواند کاربران شما را نیز کاهش دهد.


بهینه سازی کد سایت

بهینه سازی کد سایت


کد سایت یکی از مهمترین مسائل برای افزایش سرعت سایت است. موتور جستجوی گوگل سایت شما را با کدهایی که در آن می نویسید ارزیابی می کند و اگر این کد به هم ریخته و بی کیفیت باشد به ناچار با مشکلات مختلفی مواجه خواهید شد که مهم ترین آنها نادیده گرفتن گوگل است. .


اما اگر برنامه نویسی سایت خود را نمی دانید و سایت شما وردپرس است، می توانید از افزونه های مختلف برای بهینه سازی کد سایت و بهبود سئوی آن استفاده کنید.


به طور کلی مبحث بهینه سازی کد یکی از مهمترین مباحث آموزش سئو 0 تا 100 می باشد.


از Cache یا Gzip استفاده کنید

یاد بگیرید که از کش یا gzip استفاده کنید


البته شما فایل را زیپ کرده اید تا حجم آن کاهش یابد و بتوانید این فایل را با سرعت بیشتری برای دیگران ارسال کنید.


این کار همچنین می تواند برای کاهش اندازه صفحه سایت با استفاده از Gzip انجام شود. به طور کلی وقتی کاربر سایت شما را باز می کند، درخواست اطلاعات به سرور ارسال می شود و پس از دریافت درخواست توسط سرور، فایل سایت شروع به بارگذاری می کند، اگر این اطلاعات را با Gzip کاهش دهید، صفحه برای کاربر سریعتر بارگذاری می شود.


فشرده سازی فایل های CSS و JS

آموزش سئو و بهبود سرعت سایت


برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت، یکی از مهمترین کارهایی که در سئو باید انجام دهیم فشرده سازی فایل های css و js است. سایت ها معمولا دارای تعداد زیادی فایل css و جاوا اسکریپت هستند که باعث کندی بارگذاری صفحات می شود.


بنابراین برای افزایش سرعت بارگذاری صفحه باید این فایل ها به طور کامل فشرده شده و به فایل های css و فایل های js تبدیل شوند. این یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای افزایش سرعت وب سایت خود در آموزش سئو انجام دهید.


بهینه سازی فایل Robots.txt

آموزش سئو و بحث فایل robots.txt


خزنده گوگل رباتی است که سایت ها را خزیده و اطلاعات آن ها را استخراج می کند. به طور کلی، این خزنده ها در هر بار بازدید از یک سایت، مقدار مشخصی از اطلاعات سایت را تجزیه و تحلیل می کنند.


بنابراین، برای دادن اطلاعات مهم تر به آنها، بهتر است خزنده ها از محتوای سایت ما که در حال مشاهده هستند مطلع شوند.


به این ترتیب محتوای مهم ما سریعتر در نتایج جستجوی گوگل قرار می گیرد. برای تعیین مسیر خزنده گوگل باید از فایل Robots.txt استفاده کنیم.


یک نقشه سایت بسازید

ایجاد نقشه سایت و تاثیر آن بر سئو


بسیاری از سایت ها با انتشار مطالب خود در صفحات گوگل یا ایندکس نشدن مشکل دارند. بنابراین زمان زیادی طول می کشد تا محتوای شما در نتایج جستجوی گوگل برای کاربران ظاهر شود.


اما اگر نقشه سایت دارید، موتور جستجوی گوگل راحت تر با سایت ارتباط برقرار می کند و محتوای سایت را راحت تر ارزیابی و تجزیه و تحلیل می کند. توجه به نقشه برداری یکی از مهم ترین مفاهیمی است که در دوره آموزشی جامع سئو باید به آن پرداخته شود.


اگر سایت وردپرسی دارید، ایجاد نقشه سایت کار سختی نیست و تنها با نصب قالب yoast SEO قابل انجام است.


از داده های ساخت یافته استفاده کنید

استفاده از ساختارهای داده


داده های ساختاریافته داده های ساختاری هستند که به موتور جستجوی گوگل کمک می کند تا محتوای سایت را بهتر درک کند و با آن تعامل داشته باشد.


به یک معنا، داده های ساختاریافته را می توان برای طراحی محتوای سایت در قالبی که با استانداردهای گوگل مطابقت دارد، استفاده کرد.طراحی صفحه بر اساس استانداردهای داده های ساخت یافته تاثیر بسزایی در ارتقای رتبه وب سایت دارد و می توان آن را یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو معرفی کرد.


سایت واکنش گرا

سایت واکنش گرا


ریسپانسیو سایت به این معنی است که سایت برای تمامی دستگاه های موجود مانند لپ تاپ، تبلت، موبایل و ... طراحی شده است تا کاربران محدودیتی برای بازدید از سایت نداشته باشند.


در سال های اخیر اکثر مردم سایت ها را با تلفن همراه خود دنبال می کنند و به نوعی تعداد کاربران موبایل از کاربرانی که با لپ تاپ و کامپیوتر سایت باز می کنند بیشتر شده اند.


بنابراین بهتر است به طراحی رابط کاربری تلفن های همراه بیشتر توجه شود تا کاربران مدت زمان بیشتری در وب سایت حضور داشته باشند و در نتیجه بتوانند رتبه وب سایت را در گوگل بهبود بخشند.


در سئو صفحه

آموزش سئو داخلی


انتشار بهترین و جذاب ترین مطالب در یک سایت بدون اینکه کسی آن را ببیند چگونه است؟ ناامیدی و خستگی ناشی از کار بیهوده تنها دستاورد شما از انتشار محتوای بازدید نشده است.


سئوی داخلی چیزی است که شما را از ناامیدی خارج می کند و پس از مدتی با افزایش ترافیک شما را به وجد می آورد. هر کاری که در سایت برای جذب مخاطب انجام می دهید به سئو داخلی مربوط می شود. ارسال پست های جذاب و جذاب، لینک های مختلف پیوند دهنده صفحات وب سایت و از جمله کارهایی است که می توان برای سئو داخلی انجام داد. به طور کلی، هرچه آموزش سئو داخلی را بهتر یاد بگیرید، خزنده های گوگل بیشتر شما را می بینند و به شما توجه بیشتری می کنند. چه چیزی بهتر از این؟


عنوان و عنوان صفحه (Meta Tilte)

عنوان سئو و تاثیر آن بر سئو


عنوان صفحات در سئو داخلی بسیار مهم است. همچنین عنوان مناسب و متناسب با کسب و کار شما در جذب مخاطب موثر است.


توصیه می شود کلمه کلیدی اصلی خود را در عنوان صفحه قرار دهید، زیرا کاربران پس از جستجوی عبارت در گوگل، متن آبی غلیظ را پیدا می کنند. این متن آبی عنوان صفحه شماست.


ترفندهایی برای جذاب کردن عنوان وجود دارد، مانند استفاده از اعداد، قرار دادن کلمات کلیدی در ابتدای عنوان و غیره. به طور کلی راه حل های زیادی برای این موضوع وجود دارد که در یکی دیگر از آموزش های seoedu به آن ها اشاره خواهیم کرد.


توضیحات و توضیحات متا (توضیحات متا)

توضیحات متا


وقتی در گوگل جستجو می کنید، توضیحات و توضیحات متا در زیر هدر ظاهر می شود که به رنگ آبی پررنگ ظاهر می شود.


باید فکر کرد که قبل از ورود به سایت توضیحات متا را مطالعه کرده اید تا خلاصه ای از محتوای آن به دست آورید. هرچه توضیحات واضح تر و تم کلی صفحه بهتر باشد، احتمال باز کردن صفحه بیشتر می شود.


با نوشتن متای خوب و قانع کننده، نرخ کلیک سایت روز به روز بهتر می شود. بنابراین یکی از مهمترین مباحث آموزش سئو 0 تا 100 توجه به توضیحات متا می باشد.


صفحات و آدرس ها

آدرس صفحه


برخی از سایت ها نام های عجیب و غریبی را برای آدرس صفحه خود انتخاب می کنند که گاهی اوقات آنها را به یاد می آورند! به عنوان مثال یک سایت ایرانی را برای شما مثال می زنیم. سایت VARZESH3 یک وبسایت ایرانی است که اگر اهل فوتبال و ورزش هستید بارها از آن بازدید کرده اید. با خواندن آدرس این وب سایت، حتی اگر هنوز وارد آن نشده باشید، می توانید حدس بزنید که محتوای آن و نام آن تا مدت ها در ذهن شما باقی خواهد ماند.


عنوان

عناوین و سرفصل ها در سئو


استفاده از عنوان و سربرگ دو مزیت اصلی برای محتوای سایت دارد. اول اینکه، اهمیت قطعات مختلف محتوا توسط موتورهای جستجو از طریق ارسال قابل درک است.


دومین مزیت استفاده از عنوان، ایجاد ساختاری منسجم و منظم برای محتوای پست است.


اگر از تگ های عنوان در محتوا به صورت استاندارد استفاده کنیم، کاربران راحت تر با متن ارتباط برقرار می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد